2013. január 7., hétfő

Festett virágtartók

Még a nyáron vettem két fémvödröt, amit kaspóként használtam, annak ellenére, hogy egy mérettel nagyobbra lett volna szükségem. Nagyon megtetszettek, ezért elhoztam őket, arra gondolván, ha nem válnak be, majd tárolok bennük mást.

A nyári melegben nem is volt gond, azonban a tél beálltával azt vettem észre, hogy sokkal gyakrabban kell locsolnom a virágaimat. Kiderült, hogy a felülről rájuk locsolt víz gyorsan lefolyt, a maradék meg kifolyt a műanyag cserépből, és megállt a fémvödör alján. Mivel a műanyag cserepek nem érnek le a vödör aljáig, a virágok nem tudták visszaszívni a túlfolyt vizet, ezért kókadoztak olyan gyakran.

Aztán a legegyszerűbb megoldáshoz folyamodtam: margarinos dobozokat festettem be, hogy ebben fürdőzzenek heti egyszer, míg magukhoz veszik a táplálékot. Utána mehetnek vissza a szebb vödröcskékbe.

A margarinos dobozokat fehér akrilfestékkel alapoztam, 4 rétegben, majd szabad kézzel - kissé egyenetlen - zöld vonalakat húztam rájuk. Így illeszkednek a fehér-zöld színösszeállítású szobánkhoz.

Vödrös virágok:

A kész margarinos dobozokban:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése